Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm
K anmälde via internet att denne ville ha en ny elhandlare samt erhöll bekräftelse från valda elhandlare om att elhandelsbytet skulle ske den 1 december. Elhandelsbytet blev sedan försenat med tre månader på grund av att den förra elhandlaren ansett att anmälan var ofullständig.
ARN fann att den förra elhandlaren borde tagit kontakt med den nya elhandlaren om den förra ansett att uppgifterna varit otillräckliga. Då detta inte gjorts ansåg ARN att K skulle byta elhandlare till den nya från den 1 december.
Senast uppdaterad: 2018-10-11 09:24
Kontaktuppgifter för konsumentvägledning
Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm