Har du problem med ditt elhandelsföretag?
Har du upplevt problem med ditt elhandelsföretag? I detta avsnitt får du veta hur du kan gå vidare om du är missnöjd med hur företaget hanterat sitt ansvar.
Så gör du om du är missnöjd med ditt elhandelsföretag
- Identifiera vad du är missnöjd med
- Kontakta elhandelsföretaget och dokumentera processen
- Läs mer i detta avsnitt om dina rättigheter och hur du går vidare med ditt klagomål
- Få vägledning från Energimarknadsbyrån om du inte hittar svar på din fråga, kontaktuppgifter hittar du här.
I detta avsnitt kan du läsa mer om:
» Om du vill ångra ett elavtal
» Om ditt elavtal har överlåtits till ett annat elbolag
» Telefonförsäljning och skriftligt godkännande
» Att bestrida eller häva ett elavtal
» Har du blivit utsatt för bedrägeri?
Senast uppdaterad: 2025-10-20