Har du frågor eller är missnöjd med din elfaktura?
Förstår du inte dina elräkningar? Anser du att fakturan är felaktig? I detta avsnitt får du veta hur du kan gå vidare om du är missnöjd med din elnäts- eller elhandelsfaktura.
Så gör du om du är missnöjd med din elfaktura
- Identifiera vad du är missnöjd med. Gäller det både elnäts- och elhandelsfakturan? Du kanske samfaktureras från samma bolag.
- Kontakta rätt företag och dokumentera processen
- Läs mer i detta avsnitt om dina rättigheter och hur du går vidare med ditt klagomål
- Få vägledning från Energimarknadsbyrån om du inte hittar svar på din fråga, kontaktuppgifter hittar du här.
I detta avsnitt kan du läsa mer om:
» Fakturering utifrån en uppskattad förbrukning
» Vad gäller om du inte har fått fakturor från ditt elbolag under en period?
Senast uppdaterad: 2025-10-20