Skip to the content

Klagomål om Nordic Best Energi

Här beskrivs vanliga klagomål som byrån tagit emot om Nordic Best Energi. 

Klagomål mot Nordic Best Energi som ingår som underlag till Klagomålslistan gäller ärenden där en kund till företaget inte kunnat lösa tvisten eller problemet i kontakt med företagets kundtjänst utan istället behövt söka vägledning hos oss på Konsumenternas energimarknadsbyrå. 

 

Sammanfattning av klagomålen mot Nordic Best Energi

Nordic Best Energi har funnits med på Klagomålslistan sedan april 2024.  

Kortfattat om klagomålen:

  • Konsumenter uppfattar att de har lurats in i avtal med Nordic Best Energi. Oftast har detta skett via forcerande telefonförsäljning.
  • Avtalet som konsumenten tilldelas innehåller mindre fördelaktiga avtalsvillkor som exempelvis lång bindningstid.
  • I det fall som konsumenten vill frånträda avtalet eller hävdar att det är ogiltigt så lämnar Nordic Best Energi information om att konsumenten då kommer att få betala en kostsam brytavgift. 
  • Konsumenter upplever dåligt bemötande och svårigheter med att kommunicera med Nordic Best Energis kundtjänst.
  • Nordic Best Energi är inte ett elhandelsföretag som själva kan leverera el. Det är istället ett annat företag som sköter inköp av el för Nordic Best Energis räkning. Dessutom förekommer det att ytterligare ett annat företag skickar fakturorna till Nordic Best Energis kunder. Detta uppfattas som förvirrande av konsumenter som byrån pratar med. 

Fördjupning i vad klagomålen mot Nordic Best Energi handlar om

Om du behöver vägledning i ett ärende som gäller Nordic Best Energi

Möjlighet att begära tvistlösning hos Allmänna reklamationsnämnden

Möjlighet att låta en domstol avgöra tvisten

Anmäla till myndighet

 

 

Senast uppdaterad: 2025-06-26