Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm
Ditt avtal med fjärrvärmeleverantören gäller tills vidare, om inte annat har överenskommits.
Då avtalsförhållandet upphör ska du få en slutfaktura inom sex veckor från den dag då avtalet upphörde. Om inte synnerliga skäl föreligger ska fakturering vara grundad på insamlade mätvärden då avtalsförhållandet upphör. Efter det att leverantören sänt en slutfaktura får ingen ytterligare debitering ske. Om mät- eller debiteringsfel uppdagas får leverantören efterdebitera högst ett år efter avtalets upphörande.
Om du har betalat en faktura för en viss period och du får en ny faktura för samma period är det inte säkert att du måste betala.
Om värmeleverantören säger upp avtalet ska det finnas särskild grund för detta och avtalet kan normalt tidigast upphöra att gälla tolv månader efter uppsägning.
I det fall prövning av tvist har avgjorts i domstol och det där konstaterats att det finns grund för uppsägning får leverantören säga upp avtalet. Avtalet upphör då att gälla tre månader från det att domen vunnit laga kraft.
Senast uppdaterad: 2020-03-10 12:51
Kontaktuppgifter för konsumentvägledning
Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm