Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm
Nedanstående kostnader är förenade med ett betalningsdröjsmål.
Företaget får ta ut skälig ersättning för kostnader vid vissa åtgärder i samband med en frånkopplingsprocess. Rätten att ta ut skälig ersättning regleras i ellagen. Beloppen är ej reglerade.
Rätten till skälig ersättning för elnätsföretagets kostnader, som föranletts av åtgärder för frånkoppling och återinkoppling, regleras i de allmänna avtalsvillkoren NÄT 2012 K (rev 2).
Enligt ellagen ska företaget lämna information om vilka alternativ som finns för att undvika att avstängning sker. Denna information får företaget inte ta ut någon avgift för att ge, utan den ska vara kostnadsfri för dig som konsument.
Senast uppdaterad: 2023-06-01 08:52
Kontaktuppgifter för konsumentvägledning
Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm