Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm
Om du anser att din faktura är felaktig ska du meddela företaget att du inte tänker betala. Det gör du genom att bestrida fakturan, eller den del av fakturan som du anser är felaktig.
Genom att du gör det så är fakturan ”tvistig” och företaget ska inte gå vidare i kravprocessen under tiden som utredning pågår.
I din bestridan är det viktigt att du beskriver vad du anser vara felaktigt och varför du inte tänker betala. Om du vill kan du använda vår mall för att bestrida din faktura.
» Tänk på det här när du bestrider din elfaktura
Senast uppdaterad: 2021-08-26 05:35
Fel i elhandelsfaktura.doc
Kontaktuppgifter för konsumentvägledning
Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm