Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm
Elhandlaren hade under tre år inte avstämt K mot någon mätaravläsning. K hävdade att detta stred mot gällande regler samt yrkade kompensation och att han skulle beviljas en längre betalningsplan.
ARN (majoriteten) konstaterade att utgångspunkten är att konsumenten är skyldig att betala för den el som faktiskt förbrukats, men att K inte visat att han lidit någon ekonomisk skada. K uppmanades att godta det erbjudande elhandlaren givit honom om att få utöka betalningsplanen till 36 månader.
Senast uppdaterad: 2018-10-11 09:25
Kontaktuppgifter för konsumentvägledning
Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm