Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm
K hade avtalat om rörligt pris med månadsvis fakturering, men K fick en kvartalsfaktura för perioden november–januari. K menade att hon saknat möjlighet att påverka priset eftersom hon inte sett hur högt priset var i november och vidare att elbolaget sagt att hon troligtvis hade kunnat minska sina kostnader med 10 procent. K yrkade prisavdrag motsvarande 50 procent av fakturans belopp.
Elhandlaren motsatte sig yrkandet och invände att skälig kompensation, prisavdrag med 10 procent och en kostnads- och räntefri avbetalningsplan, hade erbjudits K.
ARN konstaterade att K inte visat grund för sitt yrkande varför K:s talan inte kunde bifallas.
Senast uppdaterad: 2018-10-11 09:24
Kontaktuppgifter för konsumentvägledning
Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm