Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm
Till följd av betalningsförsummelser från K:s sida hade elhandelsföretaget avbrutit elen till K:s anläggning. Enligt K hade dock någon delgivning inte ägt rum dessförinnan. Eftersom K befann sig utomlands när frånkopplingen skedde förstördes den mat som K förvarade i kyl och frys. K yrkade ersättning motsvarande kostnaderna för den förstörda maten.
Nämnden konstaterade att elhandelsföretaget inte lyckats visa att någon delgivning ägt rum och beslutade därför att elhandelsföretaget enligt schablon skulle ersätta K för den förstörda maten.
» Läs mer om frånkopplingsprocessen
Senast uppdaterad: 2019-03-01 09:32
Kontaktuppgifter för konsumentvägledning
Telefon
08-522 789 50
Måndag till torsdag 9.00–12.00
Brev
Konsumenternas energimarknadsbyrå
Box 24226
104 51 Stockholm