Skip to the content

Har du frågor? Ring 08-522 789 50 vardagar mellan 09.00 - 12.00 eller fråga via kontaktformuläret.

Konsumenten fick inte ersättning trots att elen stängdes av vid fel datum efter flyttanmälan

K sa i samband med flytt upp sitt elnätsavtal från den 31 december 2018. Elnätsföretaget stängde av elen den 30 november 2018 vilket gjorde att K drabbades av skada, bland annat genom förstörd mat och trasig kyl och frys.

Elnätsföretaget hade registrerat en avbeställning av elnätsavtalet från och med 30 november, vilket de även hade skickat bekräftelse på till K via sms.

ARN avslog K:s krav då konsumenten inte gett in någon bevisning som talade för att han faktiskt hade begärt att urkopplingen skulle ske ett senare datum, medan elnätsföretaget kunde visa att de skickat information om att frånkopplingen skulle ske den 30 november.

Beslut 2019-07067 Konsumenten fick inte rätt

 

Senast uppdaterad: 2019-12-04 07:28